אסטרטגיה היא טקטיקה מנחה בכל סיטואציה – בין אם יוצאים לקרב ובין אם מגייסים כסף ממשקיעים וכן, גם כשכותבים טקסט שיווקי. כשיש אסטרטגיה יש מפה, דרך ושיטה ואפשרות להבין לאן זזים עליה, היכן היעד המבוקש ומתי הגעתם אליו.

מי קהל היעד, מה מטרת הטקסט, איך הוא יניע לפעולה והאם הוא השיג את התוצאות. כיצד בונים ומגבשים אסטרטגיית שיווק תוכן – בין אם למטרת כתיבה בבלוג או הפצת מאמרים לפלטפורמות תוכן, הרשתות החברתיות או קמפיינים בגוגל. 5 צעדים בדרך להצלחה.

המטרה לפני הכל
כאשר מפתחים אסטרטגיית תוכן צריכים להבין מה ברצוננו להשיג ומהי מטרת העל ומהן המטרות השונות. למשל, להעלות למודעות מוצר חדש או שירות ייחודי, להגדיל את כמות הלידים והלקוחות, להעלות את המכירות והרווחים.

התוכן הוא אמצעי לקידום – הוא מייצר חוויה סביב המוצר או השירות, מעלה את החשיפה ויכול להניע למעורבות. הקלקה על התוכן בהחלט יכולה להיות מתורגמת למכירות, כאשר התוכן מוביל למוצר לרכישה אונליין או להרשמה לכנס.

מי קהל היעד שלכם
השלב הבא הוא גיבוש קהל היעד, שרלבנטי מאוד לסוג התוכן שברצוננו לייצר. כדאי לאפיין את הקהל שלנו למספר סיווגים: אלמנטים דמוגרפיים של זכר – נקבה ומצב סוציו אקונומי, שבהחלט משפיעים על אופי הפנייה בתוכן.

כמו כן, אלמנטים גיאוגרפיים – היכן גר קהל היעד והדגש הפסיכוגרפי, ככל הנראה החשוב מכולם, העוסק בעצם במה קהל היעד שלנו צורך ומחפש, אילו מתחרים שלנו הוא אוהב. יש הבדל בין תוכן שיפנה לקהל של אנשי הייטק מתחילים לקהל של מורים וותיקים, או אנשים שמחפשים פאן לעומת אנשים שמחפשים עובדות ואינפורמציה חיונית.

הפלטפורמה שתיקח אתכם רחוק
כבר באסטרטגיה עצמה כדאי להתייחס להיכן עתיד להתפרסם התוכן שנייצר. הסיבה לכך היא שטמונים הבדלים משמעותיים בין תוכן שיפורסם ברשתות החברתיות לתוכן שיעלה באתרי אינטרנט או יופץ בניוזלטר מבחינת מבנה, רלוונטיות של התוכן, דרך הצגתו וכדאי להחליט מראש מהם ערוצי התוכן המרכזיים בהם נבחר לפי קהל היעד, התקציב וכדומה.

תמהיל מנצח
שילוב בין תכנים הוא המפתח להצלחה. תמיד כדאי לעבוד מראש עם גאנט בו ייכתבו מראש התכנים והם יוצעו לפי תמהיל מעניין. למשל, נתונים בנוגע לתדירות בה יעלה התוכן ברשתות החברתיות ובאילו תמונות הוא ילווה והאם נעבוד לפי מדורים קבועים כמו טיפ השבוע והכה את המומחה, תוך התייחסות לאירועים מיוחדים כמו חגים ומועדים או השלב בתהליך ההשקה.

בהתחלה, תוכן שנועד יותר למודעות והנגשת המוצר ולאחר מכן, פנייה ללקוחות מתעניינים ובסופו של דבר, עדכון על סיפורי הצלחה של משתמשים וממליצים.

אופטימיזציה ואנליזה
כדאי להחליט מראש איך נמדוד את הצלחת התוכן על פי המטרות שקבענו. מה בעצם ייחשב הצלחה בשיווק התוכן והאם נצטרך לשנות פרמטרים שונים כמו שינוי קהל היעד, בחירה בפלטפורמת תוכן אפקטיבית יותר וכדומה.

אסטרטגיית שיווק תוכן היא מסמך הבנות ועקרונות קריטי לכל מי שעוסק בתוכן או רוצה להשתמש בו לצרכיי שיווק.