פינטרסט היא אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם שמדמה מעין "לוח מודעות" או "לוח השראה" ומאפשרת ל-250 מיליון משתמשים רשומים (ברובן נשים) לאסוף תמונות שמעניינות אותם ולחבר אותם לאלבומים כמו למשל, סגנון מוביל לבית או קולקציית אופנה.

בפינטרסט אפשר למעשה להרכיב לוחות לפי נושאים מרחבי האינטרנט או על ידי שיתוף תמונות של אחרים באמצעות כפתור PIN IT או העלאת הויזואל לאתר. ניתן לבצע גם חיפוש על פי התמונות שעולות וגם שיתופן. הפלטפורמה מגשרת על פערי שפות, כי היא מבוססת על תמונות.

מותגים רבים מעוניינים לקדם את העסק שלהם בפינטרסט. הרשת מציעה לעסקים לפתוח חשבון עסקי לקידום מודעות וגם לפעילות עסקית. איך זה עובד ומה חשוב לדעת?

לפתוח לוח – לשווק מוצרים
בשלב ראשון חשוב להעלות מוצרים לפינטרסט ולהצמיד את המוצרים ללוחות הרלבנטיים לפי קטגוריות כמו למשל, ילדים, אופנה, נעליים. חשוב ליצור לוחות קונספטואליים עם ביטוי מפתח שישרת אתכם בחיפושים.
לאחר מכן, יש ליצור PIN משלכם אליו ניתן להוסיף תמונה אחת או ליצור קרוסלה של תמונות וכתוב כמובן תיאור ל-PIN שיסייע אף הוא בעלייה בחיפושים ולא לשכוח להוסיף קישור לדף הייעודי בבלוג או באתר שלכם, אליו תרצו שה-PIN יקשר.

חשוב לבחור את התמונות הטובות ביותר שלכם להצמדה, כי זהו כמו קטלוג וירטואלי של המוצרים שלכם בפינטרסט. חשבו תמיד אילו תמונות ייצגו אתכם בדרך הטובה ביותר בין אם תמונות שלכם נותני שירות או קורות חיים דינאמיים, המלצות מצולמות ועוד.
אל תשכחו להשתמש בהאשטגים בדומה לאינסטגרם – תיוגים רלבנטיים לאותו מוצר או שירות שהצמדתם על מנת להרחיב את החשיפה בעולם התוכן, למשל, תיוג #מכוניות וכדומה.

כדאי להשתמש בקידום בפינטרסט בחוכמה מבחינת שימוש בביטויי מפתח SEO. היות ואתם יוצרים קישורים מהמלל לאתר, כדאי להרבות במילות מפתח שיקדמו את האתר שלכם ויעודדו אליו תנועת גולשים. אפשר גם לשלב הצעות מכר בלעדיות בפינטרסט כמו מבצעים או קוד QR למימוש הטבה.
נסו להשתמש ב-Pinterest Analytics על מנת לנתח את הנתונים – כמה עוקבים יש לחשבון ואילו אסטרטגיות יעילות לקידום הדף העסקי.

כמו בכל רשת חברתית, גם בפינטרסט יש חשיבות לאינטראקציה עם משתמשים אחרים. כדאי לעשות PIN  למוצרים של אחרים שמשלימים למוצר או לשירות שלכם וכמובן, אם מישהו עשה PIN למוצר שלכם – להגיב לו בחזרה. כדאי גם לעקוב אחרי משתמשים שתרצו שיעקבו אחריכם בחזרה. ברגע שהם יקבלו התראה שאתם עוקבים אחריהם, רוב הסיכויים שהם יסתכלו בפרופיל שלכם ואם הוא ימצא חן בעיניהם – הם יישארו לעקוב אחריו.

מומלץ באתר או בבלוג שלכם להפנות את הגולשים לפינטרסט, כדי שימשיכו לעקוב אחריכם שם. בשביל זה קיימים הווידג'טים של פינטרסט אותם ניתן לשתול בקלות בדף ולייצר מעבר מהאתר לדף הפינטרסט העסקי שלכם.

קיימות גם מודעות בכסף בפינטרסט כמו סיכות מקודמות שיופיעו בתוצאות החיפוש ויבלטו לגולשים כך שישתפו ויגלו אותן או קידום וידאו וקרוסלות של תמונות כאשר המטרה היא לפלח נכון את הקהל בקמפיין, לבחור תקציב ולנתח את הנתונים על מנת להבין כמה הגיבו לקמפיין, עברו לאתר או ביצעו רכישה בעקבות הקמפיין.

פינטרסט היא פלטפורמה שמתאימה במיוחד למותגים ומוצרים ויזואליים הפונים לנשים כאשר לעיצוב ולאסתטיקה של הפוסטים חשיבות קריטית בקידום.