אחת הדרכים לשווק תוכן אפקטיבי ללקוחות היא באמצעות פלטפורמות של המלצות תוכן. שתי השחקניות המרכזיות בתחום הן אאוטבריין וטאבולה. הפלטפורמות המציגות המלצות תוכן בהתאמה אישית וחושפות תכנים באתרים מובילים בארץ ובעולם.

חשבו על זה כך: הגולש קורא כתבה מעניינת בגלובס על חופשות סקי ולפתע מופיעות לו כתבות ממומנות הקשורות באופן ישיר לעולם הסקי – התאמה זו המבוססת על אלגוריתם חיזוי תוצאות מעצימה את הרלבנטיות של התוכן עבור הגולש ומעלה את הסיכוי שהוא יקרא את התוכן הפרסומי ודרכו ייחשף למותג, ישאיר פנייה או יבצע כל פעולה אחרת שעמדה במטרת מסע פרסום מבוסס המלצות תוכן.

כדי שהקמפיין ישיג את התוצאות המבוקשות, חשוב להקפיד על תוכן איכותי העומד בסטנדרטים הגבוהים של טאבולה ואאוטבריין וכן שיכיל ערך מוסף, הנעה לפעולה ויהיה כתוב ברמה גבוהה.
על מה לשים דגש בניסוח מאמרים לקידום בערוצי שיווק תוכן? לפניכם מספר טיפים לכתיבה אפקטיבית יותר והגשה אטרקטיבית של הטקסט.

הקונספט קובע
יש חשיבות רבה להגשת הטקסט ולמהות המאמר. על פי נתונים שמפרסמות הפלטפורמות, טקסטים המוגשים בצורה של רשימה מושכים יותר את העין של הגולש ומגבירים את החשיפה. למשל, 10 דברים שלא ידעתם על רכישת דירה בחו"ל או 5 דברים שחשוב לברר לפני שלוקחים משכנתא.

על מנת שהטקסט יהיה קריא, חשוב לאוורר אותו בחלוקה מוגדרת לפסקאות והדגשת נקודות עיקריות בכתבה עצמה. למשל, כל פסקה תעסוק בנקודה עיקרית אחרת מעולם התוכן של המאמר ותופרד מהקודמת באמצעות כותרת משנה אטרקטיבית. זכרו שהמטרה של המאמר היא להעביר מסר קונקרטי בין אם אודות מוצר או שירות מסוים, חידוש טכנולוגי, מיתוג של חברה ולכן, היצמדו בכתיבה לרעיון המרכזי.

כותרת ממגנטות ששוות הקלקה
הכותרת היא הרושם הראשוני של המאמר והגולש מתפתה ללחוץ על  כותרות מעניינות ומפתיעות, כמו למשל, דברים שלא ספרו לכם על טסט לרכב או הסודות מאחורי הצילומים לקטלוג של. כותרות עם תועלת אף הן נחשבות לכותרות מוצלחות – אריכות חיים כתוצאה מתזונה נכונה או מחקר חדש חושף – איך תוכלו לישון טוב יותר בלילה. חשוב שתהיה קורלציה בין הכותרת לטקסט – אאוטבריין וטאבולה לא אוהבים כותרות שמטעות גולשים.

קהל היעד של הכתבה והנעה לפעולה
חשבו תמיד מי קהל המטרה של הכתבה ונסחו את הפנייה לקהל היעד. טקסט המופנה למנהלות משאבי אנוש שונה מטקסט שמופנה ללקוח קצה או לעובד עצמו. החליטו אם הניסוח יהיה בגוף ראשון, ישיר ואישי יותר או בגוגל שלישי בסגנון "מומחה". אל תשכחו את עניין ההנעה לפעולה – סיימו את הטקסט במשפט כמו רוצים לדבר יותר? או שריינו את התאריך הבא ותוכלו להשתתף בכנס יוצא דופן.

תמונה אחת שווה אלף מילים
אומנם טאבולה ואאטבריין הן פלטפורמות לקידום תוכן, אבל לתמונות ולסרטוני הוידאו שילוו את הכתבה יש חשיבות רבה בשדרוג הטקסט ובהעלאת החשיפה. שימו לב שתמונות אנושיות עובדות טוב יותר מאיורים וכן תמונות של פרצופים ובמיוחד של אנשים בחוץ עובדות טוב יותר מאנשים במראה של "גוף שלם" "בתוך המשרד".

על מנת לבחון איזה טקסט עובד לכם – מומלץ להריץ במקביל שני טקסטים שונים ולבצע AB TEST לפי תקציב נתון ולבדוק כמובן, האם הקמפיין הביא לידים רלבנטיים ואכן נרשמו המרות כתוצאה מהפצת התכנים בפלטפורמות אאוטבריין וטאבולה.