העובדים של היום כבר יודעים לנהל מו"מ קשוח על התנאים ומעוניינים לדעת מראש מהי תוכנית ההטבות שהארגון מציע להם.
תכנון חבילות הטבות אטרקטיבית היא ללא ספק הדרך הנכונה למשוך כוח אדם נחשק ולשמור על ההון האנושי ועל המוניטין של ארגון נדיב ומתגמל.
המשימה מאתגרת להפליא, כי יש לכם "לקוחות" תובעניים, שכל אחד מהם תופס הטבה משתלמת בדרך אחרת. יש מי שלא מוכנים להתפשר על פחות מביטוח בריאות לכל המשפחה ואחרים דורשים הטבות שקשורות לתרבות ופנאי.
הזירה התחרותית של היום מחייבת את מחלקת
משאבי האנוש בחברה לחשוב מחוץ לקופסא – פתוח ויצירתי וליצור פאזל מכל הרצונות
והצרכים תוך התחשבות בתקציב הנתון. לשרטט תוכנית אטרקטיבית מכל הבחינות, לכל עובד,
בכל גיל וסגנון חיים.
איך מתחילים וכיצד מיישמים בפועל? טיפים לגיבוש תוכנית התגמול המושלמת מאפיון
הצרכים ועד אופטימיזציה מבוססת הצלחה.
סקר שוק שעושה הבדל גדול
בשלב הראשון כדאי לבצע סקר שוק ולבדוק מה חברות אחרות מובילות בתחום מציעות לעובדים על מנת ליישר קו עם הסטנדרט בענף, לפני שמועמדים שואלים אם גם לכם יש "HAPPY HOUR" כל יום חמישי ו"עבודה מהבית פעם בשבועיים" או "הרצאות על תזונה נכונה" וכדומה. כדאי להדגיש בפני העובדים שמדובר במגוון הטבות לבחירה ולהציג את המהלך כחלק מהאסטרטגיה של הארגון שבא לקראת העובדים ומעוניין לפרגן ולתת.
מצעד הצ'ופרים על פי בחירה ותקציב
לאחר קבלת כל התגמולים חשוב לעבור על התשובות של העובדים ולכמת במספרים איזה אחוז מכלל העובדים מעוניין באוכל חופשי במטבח ואיזה אחוז מעוניין בסבסוד למופעי בידור או ימי גיבוש לצוות.
חשוב לא פחות מכך הוא קביעת התקציב להוצאות על ההטבות, כיוון שיש הטבות שלא בטוח שתוכלו לתת או שחלוקת התקציב תשפיע על גובה ההטבה שכן תוכלו לשלב בתוכנית. למשל, יום גיבוש אחד בשנה לעומת שני גיבושים בשנה וגיבוש רק לעובדים ולא לעובדים ובני משפחותיהם. כדאי להקצות את התקציב על פי סדר העדיפויות שנבחר על ידי העובדים. אם אחוז גבוה בחרו בביטוח בריאות יתכן ששווה להקצות לו תקציב גבוה יותר על חשבון הטבה אחרת.
תכננו תמהיל שיפנה לכולם. למשל, הטבות לעובדים צעירים לעומת עובדים מבוגרים (למשל, הצעירים לרוב ייטו, לטובת הנחות למופעים וחדר כושר בעוד המבוגרים לרוב חושבים על העתיד ומעדיפים ביטוח רפואי) וכן הטבות שיתאימו הן לעובדים שהם הורים לעומת עובדים רווקים וכדומה.
בדיקת אפקטיביות – אילו הטבות עבדו?
המשוב הוא חלק בלתי נפרד ממדידת ההצלחה של תוכנית ההטבות. בדקו לאחר שנת התגמול הראשונה במתכונת הנוכחית האם היא עמדה בציפיות. ניתן להעביר מחוון למדידת הערכת העובדים על תוכנית זו לעומת הקודמת (במידה ומדובר בעובדים וותיקים) וכן להעלות הצעות ייעול של הטבות חדשות. אפשר כמובן גם לבצע סקירה תקופתית של התוכנית על פי צורכי העובדים ושינויים בענף.
זכרו שעובדים בעידן התחרותי מחפשים חברות שמציעות יותר ממשכורת מתגמלת ותנאים סוציאליים משתלמים. סבסוד ארוחות והטבות נוספות מהווים יתרונות משמעותיים בהגברת מוטיבציית עובדים ובהצלחת הארגון.