כשבשנת 2009 נוסדה וואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידים הגדולה בעולם, היה קשה להאמין שהיא תהפוך יום אחד לאמצעי התקשורת המועדף על אנשים וחברות.
אבל המספרים מדברים בעד עצמם: 1.5 מיליארד משתמשים, 1 מיליון משתמשים חדשים מתווספים מדי יום ו-450 מיליון הודעות שנכתבות מדי יום על ידי המשתמשים. וואטס אפ נקנתה על ידי פייסבוק בשנת 2014 תמורת 16 מיליארד ומאז הכל היסטוריה.
מעבר לעובדה שמדובר בכלי תקשורת שימושי עבור אנשים פרטיים להעביר מסרים, לשלוח תמונות וסרטונים, הרי שוואטס אפ נחשבת גם לערוץ פרסום לעסקים במיוחד עם כניסתה של אפליקציית וואטס אפ ביזנס לעסקים.
רוצים לפרסם בוואטס אפ ולא יודעים איך ומה הן האופציות שעומדות בפניכם? טיפים להצלחה.
קבוצת הוואטסאפ – קהילת המותג בסלולר
אם בעבר אנשים היו מתייעצים בפורומים או בקבוצות פייסבוק, היום זירת הקבוצות בוואטס אפ נחשבת למקום פורה לדיונים, החלפת מתכונים, שיתופי טיפים ודיווחים מהשטח בזמן אמת. ניתן להצטרף לשלל קבוצות וואטס אפ שוקקות חיים לפי נושא מסוים כמו אימוץ בעלי חיים ועד טיפים לקידום העסק כאשר בעל הקבוצה יכול להיות חברה מסחרית או עסק שמציע ערך מוסף בתוך הקבוצה.
התחושה היא של קהילה נבחרת ואפשר כמובן לבחור בהגדרות האם זו תהיה קבוצה בה כל משתמש יכול לכתוב או להגיב או קבוצה בה רק בעל הקבוצה יכול לכתוב. אפילו רשויות מקומיות היום מצעות לתושבים להצטרף לקבוצת וואטס אפ עירונית על מנת לקבל עדכונים שוטפים.
פרסום מפייסבוק לווואטסאפ
זירת שירות הלקוחות עברה בשנים האחרונות מהפכה משמעותית כאשר נציגי השירות עונים ומטפלים בפניות שהתקבלו דרך הוואטס אפ. הפלטפורמה נוחה במיוחד לאנשים שרוצים לחסוך שיחת טלפון ומעדיפים להתכתב.
קיימות שתי אפשרויות להפנות מהפייסבוק לוואטס אפ: האחת הא לקודד לינק ייעודי שמאפשר בלחיצה לשלוח הודעות לוואטס אפ והשנייה, באמצעות פרסום ממומן מסוג תנועה. כל שעליכם לעשות זה להזמין פנימה את מספר הטלפון לקבל קוד אימות ולאחר מכן תוכלו להפנות בפרסומים לוואטס אפ ולאסוף לידים ודאטה בייס.
דרך נוספת היא ליצור תחרויות בוואטס אפ – לפרסם בפוסט התחרות קישור לקבוצת וואטס אפ ולאפשר ללקוחות או למשתתפים בתחרות להצטרף, להעלות תמונות, לצרף חברים עד סיום הפעילות.
רשימת שידור – הודעה אישית בתפוצה
דרך נהדרת לתקשר עם לקוחות ולגרום להם להרגיש מיוחדים היא דרך רשימת שידור או רשימת תפוצה. בוחרים אנשי קשר מתוך רשימת המקושרים בטלפון, כותבים הודעה מעניינת – למשל, השקת מוצר חדש או הזמנה לאירוע ולוחצים. כל איש קשר יקבל הודעה, אבל לא יראה שהיא נשלחה אליו בתפוצה. פרסונאליות מהירה.
וואטסאפ לעסקים
פתיחת חשבון וואטס אפ עסקי מאפשר לכם למתג את הוואטס אפ שלכם עם לוגו, פרטי יצירת קשר, משלוח הודעות ללקוחות, כולל הגדרת הודעות אוטומטיות שנשלחות שלא בזמן הפעילות השוטפת. פרופיל עסקי בזירת המסרים הפופולארית בעולם.