תוכן שיווקי


יום אחד הוא מופיע במשרד ומספר לך שהוא קיבל הצעה אטרקטיבית… את בטוחה שהכפילו לו את השכר, זה בטח מקום עבודה מרחק הליכה מהבית ואולי הם לוקחים אותו לחו"ל פעם בשנה ביום כיף מושקע – מה שבארגון שלכם אין תקציב כרגע לעשות.

אבל מסתבר שהוא החליט לעזוב מסיבה אחת: נותנים לו לעבוד פעם בשבוע מהבית והוא חייב את השקט הזה וגם לראות יותר את הילדים ואת אשתי, הוא מסביר. לא משנה כמה תנסי לשכנע, אצלכם המדיניות לא מאפשרת עבודה מהבית והעובד הולך.
עוד טאלנט שנחטף בלי שתשימי לב מתחת לאף ועבר לחברה מתחרה שיודעת "מה עובדים רוצים".

אם חשבת שהאתגר הגדול הוא לגייס את האנשים הנכונים – חשבי שוב. לא פחות חשוב מגיוס הוא מלאכת השימור – לשמור את כוח האדם האיכותי הכי קרוב שאפשר, לטפח, לפנק ולבדוק שוב ושוב במחוונים שונים שהוא אכן מרוצה ממקומו ולא מתכוון לזוז בקרוב או להיכנע לפיתויים אחרים בשוק.

מה העובדים שלנו רוצים?

איך אפשר לשמר עובדים ומה גורם להם לבחור מלכתחילה ולהישאר במקום עבודה? בסקר משאבי אנוש שערכה חברת Cibus-Sodexo הבינלאומית בקרב 530 עובדים שכירים במשק הישראלי, במדגם ארצי ומייצג של שכירים בגילאי 22-65 עלו תובנות מפתיעות בנוגע לשיקולים המובילים בבחירת מקום עבודה ושביעות רצון העובדים.

מעבר לאלמנט השכר, עולה ש-70% מהנשאלים מחפשים אתגר ועניין בעבודה – הם רוצים להיות חלק ממיזם מרתק, פיתוח חדשני או כל דבר אחר שמסב להם סיפוק מקצועי.

כ-69% העידו שמבחינתם תנאים סוציאליים כגון קרן פנסיה /קרן השתלמות קריטיים לבחירה ואילו 63% בחרו בקרבה גיאוגרפית של מקום העבודה לבית. שיקולים משמעותיים נוספים שעלו בסקר הם: 41% טענו שיבחרו ארגון שמאפשר איזון בין עבודה לבית, 33% בהטבות נוספות דוגמת העשרה מקצועית, ביטוח בריאות, מימון ארוחות צהריים, מימון פעילויות ספורט ו-15% בארגון שמתנהל באחריות חברתית.

מנתוני הסקר נראה שהצעירים בגילאי 22-29 מתמקדים יותר בשיקולי נוחות (קירבה גיאוגרפית של מקום העבודה) בעוד שבגילאים המבוגרים יותר מתמקדים באתגר בעבודה ובתנאים סוציאליים.

מחקר משאבי אנוש הגדול 2018 – סיבוס-סודקסו

הטבות הן שם המשחק

אין ספק שזירת ההטבות לעובדים התרחבה והועשרה בשנים האחרונות כאשר יותר חברות הבינו שזו הדרך למשוך עובדים ולשמור אותם במקום העבודה.

הטבות שנתפסו בעבר כפריבילגיה הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. למעשה, 85% מהעובדים מדווחים כי הם מקבלים הטבות שונות ממקום העבודה: בתחום האוכל, העשרה, הרצאות, פעילויות לילדים ועוד.

70% נהנים מהטבות בתחום האוכל, 51% מהרצאות וכנסים מקצועיים, 21% מהרצאות בנושא בריאות ואיכות חיים. כאשר מדברים על הטבות בתחום האוכל, שהפכו לשחקן משמעותי בשימור עובדים, כ-34% מדווחים שהם מקבלים כיבוד נוסף במטבח, 28% ארוחת צהריים באמצעות כרטיס הסעדה ואחוז זהה ארוחת צהריים בחדר אוכל.

מחקר משאבי אנוש הגדול 2018 – סיבוס-סודקסו

מסבסודים ועד ביטוחים

מהסקר עולה שקל יותר לשמר עובדים באמצעות הענקת הטבות שמעניינות אותם: הגדלת פעילויות הגיבוש שיוצרות אינטראקציה ביניהם שחיונית הן ליחסים הבינאישיים, אך גם להצלחה בפרויקטים משותפים, שיחות משוב לעובדים (בממוצע 2 בשנה) על מנת להבין מה חסר להם, תשלום מחלה מהיום הראשון שנחשב לפקטור משמעותי, ביטוח רפואי פרטי במימון חלקי או מלא והטבות לעובדים כאשר ההטבות המועדפות שציינו הנשאלים הן: סבסוד לבתי מלון, מופעים ואטרקציות, ביטוח בריאות פרטי, הטבות שקשורות לילדיהם כמו קייטנות לילדים או כל פעילות אחרת בזמן חופשות וחגים במערכת החינוך וההעשרה.

מחקר משאבי אנוש הגדול 2018 – סיבוס-סודקסו

לסיכום, חשוב להיות קשובים לעובד, לפני שהוא עושה את הצעד ובוחר לעזוב – עובד מרוצה הוא עובד פרודוקטיבי יותר שיהפוך גם לשגריר של הארגון ויביאו עמו חברים שיהפכו לנכס.

חברת סיבוס מספקת פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לאלפי עובדי חברות ליהנות ממבצעים והטבות במגוון עצום של רשתות ומסעדות ברחבי הארץ. החברה מספקת שירות ללמעלה מ-2,500 חברות ו-330,000 עובדים במעל ל- 5,000 מסעדות בפריסה ארצית. להתאמת תקציב עבורכם ולהצטרפות: לחצו כאן