יותר ויותר אנשים הסובלים מבעיות עיכול או רגישות לגלוטן מחליטים לעשות שינוי בהרגלי התזונה, ולהתחבר לתזונה מן הטבע. המדפים במרכול גדושים בהצעות מפתות, אבל האם הן באמת בריאות? רמז: תקראו את האותיות הקטנות.

הבחירה לאכול בריא

זה אולי יפתיע אתכם, אבל מעל 20%  מהאוכלוסיה סובלים מבעיות עיכול. חלקם רגישים לגלוטן ברמה נמוכה או גבוהה וחלקם סובלים מתסמונת המעי הרגיש. לכל אחד מהם יש את הרגע הזה שהוא מחליט שנמאס לו, והגיע הזמן להתחיל לאכול בריא. ומרגע שמקבלים את ההחלטה, העבודה לא נגמרת. כי הבחירה לאכול בריא היא בחירה מתמשכת, יום יום, שעה שעה. אי אפשר לאכול בריא בבוקר ולא בריא בערב, כי הגוף מגיב באופן מיידי וקשה לשקר לו. צריך לשים לב למה שאוכלים, למה ששותים, אפילו לנשנושים הקטנים בין הארוחות יש תפקיד מפתח בתזונה בריאה. פתאום לא כל דבר נכנס לפה, פתאום מתחילים לקרוא את האותיות הקטנות של כל מוצר שמכניסים הביתה. פתאום ממש אכפת לנו מהגוף, ואנחנו מחפשים פתרונות חדשים שיעניקו לנו את התזונה הבריאה ביותר שתתאים לבעיה שלנו.

מה זה בכלל "אוכל בריא"?

העולם מציע לנו אינספור פתרונות תזונה, אז בואו נעשה רגע סדר עם כלל אצבע מאוד פשוט: אוכל בריא הוא אוכל שמוסיף בריאות לגוף, ולא לוקח ממנו בחזרה. אוכל שמעניק אנרגיה זמינה ולאורך זמן. אוכל מלא ערכים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים, פחמימות טובות וחלבון איכותי. אוכל טבעי, לא מרוסס, לא מעובד. אוכל שעשוי מחומרי גלם טהורים, ללא תוספות וכימיקלים וחומרים משמרים ושמרים ותרופות וצבעים ומשפרים וממתיקים ושמנים וסוכרים. אוכל כמו שאכלו פעם, ולא כזה שעבר הנדסה גנטית מתקדמת. אוכל פשוט, בריא.

אלוהים נמצא בפרטים, והבריאות – באותיות הקטנות

אז נכון, אוכל "בריא" הוא לא דבר חדש. אפשר לקפוץ לסיבוב במרכולים ולגלות אינספור אפשרויות שזועקות "בריאות" ו"ללא גלוטן" באותיות גדולות. אבל ניסיתם פעם להפוך את האריזה ולהסתכל מאחור על האותיות הקטנות? אם זה צמחוני, זה מלא סויה וביצים. אם זה טבעוני, זה מלא גלוטן. ובכלל, למה צריך תוספת שמנים, סוכרים או צבעי מאכל? זה טוב לגוף? מוסיף משהו? ומהן כל המילים האלו בלועזית שנשמעות כמו שמות של תרופות? תוספת של ויטמינים ומינרלים? מדוע? חומרי הגלם ה"טבעיים" אינם עשירים מספיק? אינם מספקים את הסחורה ללא עזרה מבחוץ? בריאות? לא בטוח. אבל אל תתייאשו. יש פתרון, תשאלו את בעז.

פרפקציוניסט בבריאות

בעיה בריאותית (כן, גם הוא ב-20%) הובילה את בעז אוליברו, בחור צעיר, יצירתי והרפתקן, ליצור עבור עצמו פתרון תזונתי שיהיה מצד אחד טבעוני, אורגני ונטול גלוטן ומצד שני – טעים ומזין. "רציתי לייצר אוכל שעושה טוב בבטן", מסביר בעז, שסוד ההצלחה שלו ישאיר אתכם פעורי פה, "פשוט חזרתי לטבע. לבטטות ולבננות". בעז מסביר: "אני לא מונע אך ורק מטעמי מוסר, פשוט גיליתי ששימוש בקטניות מונבטות, בתוספת ירקות ופירות שנבחרו עפ"י ערכיהם התזונתיים, יוצר ביחד מזון שהוא בריא ומזין יותר מכל דבר אחר". השמועה על "מוצר הפלא המונבט" שיצר בעז במו-ידיו הצמיחה כנפיים וייצרה דרישה בקרב הקהל שסביבו. ובתום תקופת מחקר ופיתוח, נולד המותג "מונבטים".


בעז אוליברו. במפעל מונבטים.

למה זה בעצם כל כך בריא?

כדי להבין איך זה באמת עובד, ביקשנו מאסף בוך, דיאטן קליני במונבטים, להסביר במילים פשוטות: "יש פה שילוב של כמה יתרונות שידועים לכל מי שאי פעם התעניין בנושא אוכל בריא ונטול גלוטן, שנותנות ביחד פתרון מושלם. קודם כל, חומרי גלם מעולים, טבעיים ואורגניים, בעלי ערך תזונתי גבוה, ודבר שני, תהליך השריה והנבטה שגורם לערכים התזונתיים להיות זמינים יותר ולהיספג טוב יותר בגוף. לדברי אסף, יש כאן עולם של יתרונות: המונבטים עשירים בסיבים תזונתיים טבעיים המגיעים ישירות מחומרי הגלם. יש להם אינדקס גליקמי נמוך (רמת הסוכר עולה במתינות) ולכן הם משביעים לאורך זמן. עם זאת, הם אינם מכבידים על הבטן והעיכול ויוצרים תחושת כבדות. לכאורה, זה נשמע כמו אוכל קסם. אבל חייבים לטעום כדי באמת להבין.

עולם של בריאות, במיוחד לנמנעים מגלוטן

מונבטים מציעים מאפים, מאפים דקים, קציצות והמבורגרים במגוון ענק של טעמים. הרעיון היה ליצור אינספור אפשרויות למגוון רחב ככל שניתן של אנשים שבחרו לאכול בריא. כל אחד יכול למצוא את הזמן לשלב את מונבטים בתזונה היומית שלו ושל משפחתו. בין אם מדובר בארוחת בוקר, צהריים או ערב או אפילו כארוחת ביניים מהירה, כתחליף ללחם, כמקור זמין לפחמימה וחלבון איכותי מן הצומח, או כמנה עיקרית לצד תוספת. פשוט, ומתאים לכולם.

את מוצרי מונבטים ניתן להשיג בשופרסל ובחנויות הטבע המובחרות, אבל המגוון הרחב ביותר, כמו גם הסברים ומבחר מתכונים – נמצאים באתר האינטרנט של מונבטים, המציע בנוסף לכל, גם רכישת מוצרים און-ליין ומשלוח עד הבית. www.munbatim.com


ממגוון מוצרי מונבטים.