משבר הקורונה העלה למודעות את כוחו של המסחר האלקטרוני ובעלי עסקים רבים שוקלים להעביר את פעילות האופליין שלהם לאונליין או לפחות להקים ערוץ וירטואלי תומך.
הפרסומים מסביב מפתים והקמת חנות נתפסת אצל רבים כעסק פשוט, מהיר להקמה וקל לתפעול, שאפשר רק להרוויח ממנו. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד.

על אף שצרכנים רבים בוחרים בעידן הנוכחי לצאת לשופינג בזירה המקוונת וחנות וירטואלית חוסכת משאבים של השכרת נכס פיזי או קבלת קהל, יש לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות, האנרגיות והידע המקצועי שיש להשקיע בהקמת חנות אונליין אפילו אם היא בפלטפורמה חינמית לחלוטין.
חנות עצמאית מקוונת היא לאו דווקא הפתרון הנכון למכירות אונליין.

לפני שנכנסים לעסק המורכב של פתיחת חנות מהסוג הווירטואלי חשוב להבין במה כרוכה האופרציה של ניהול חנות כזאת ומהי האלטרנטיבה, למי שרוצה להיכנס לאונליין בצורה נבונה ומושכלת.

להתחיל מאפס או לרכב על ההצלחה?
על פניו, חנות אונליין נשמעת מצוין – יש אתר ואנשים נכנסים ובצורה אוטומטית מבצעים רכישה בכל שעות היממה ועליכם רק לספק את הסחורה שהוזמנה. אבל בפועל מדובר בלוגיסטיקה לא פשוטה ויש להיערך אליה בהתאם, כי יש פער גדול בין מה שנראה כל כך פשוט לגולש ובין מה שקורה מאחורי הקלעים.

ראשית, עליכם לייצר תנועת גולשים לחנות ממנועי החיפוש ומהרשתות החברתיות.
וזה כשלעצמו פרויקט מורכב שדורש השקעה בתשתית, חומרים שיווקיים, פתיחת חשבונות פרסום, ניהול קמפיינים ועוד.

כאשר מקימים חנות מאפס מתחילים גם מאפס. חשבו על זה כמו על לוקיישן של חנות פיזית – אם אתם במיקום אסטרטגי במרכז קניות או ברחוב, יש יותר סיכוי שאנשים ייכנסו אליכם, אבל אם אתם במקום חדש או נטוש, הסיכוי הזה פוחת משמעותית.

בניית חנות מצריכה מכם השקעה בשיווק ובקידום של החנות לא רק בתחילת הדרך אלא כל הזמן – התחרות במנועי חיפוש וברשתות החברתיות היא מאבק יומיומי על קיום והישרדות ואם אין לכם את הידע או המשאבים הדרושים להשקעה מתמשכת בשיווק וקידום, אתם עשויים להיכשל במשימה.

לעומת זאת, כשבוחרים להקים חנות בפלטפורמה קיימת בעלת ותק וקהל גולשים, שיודעת כיצד "להתניע" את החנויות של הפלטפורמה ולייצר עבורכם תנועה – נקודת הזינוק שלכם טובה יותר באופן משמעותי!

 לשווק לבד או ביחד?
אפילו אם השקעתם בשיווק ובקידום, אבל החנות שלכם לא אינטואיטיבית או מניעה לפעולה.

המוצרים נטענים לאט, התמונות אנמיות והמלל לא ייחודי  – הגולש אוסף פריטים ונוטש בקופה (אחוז ההמרה הממוצע עומד בחיפוש על 2.81% ובדיספליי על 0.59%).

 לא כל אתר איקומרס הוא אתר מניב, בניגוד לשיווק של עסק שמבוסס על פניות טלפוניות יזומות ואיסוף לידים, לקוחות בוחרים לרכוש בחנויות איקומרס בהן הם מרגישים בנוח במיוחד כאשר הם משלמים בפייפאל או בכרטיס אשראי.
רכישה אוטומטית בנויה על אמינות, ותק של האתר, קהל חוזר ולוקח זמן רב עד שמגיעים למצב בו "האתר עובד בשבילכם". זה בהחלט לא קורה בן יום ודרושה כאן הבנה עסקית ושיווקית באוריינטציה דיגיטלית על מנת לדעת איך לתכנן אתר ממיר, שמביא מכירות.

לכל זה תוסיפו את הסטטיסטיקות העגומות על רבים שפתחו אתר, השקיעו הרבה כסף בבנייה ובתפעול, הבינו שזה גדול עליהם וסגרו לאחר הפסד כבד.
על מנת להפוך לאתר רווחי חשוב שיהיה "אח גדול" גוף שידאג לכם הן לתשתית הטכנית אך גם לדרך בה אתם מתקשרים מסרים, משווקים ומניעים את מערך האיקומרס.

מצטרפים למרקטפלייס ישראלי – מרוויחים מכל הכיוונים
אם אין לכם את המומחיות, הזמן או הכסף להשקיע עכשיו בפרויקט גדול ואינטנסיבי כמו חנות אונליין, האלטרנטיבה המשתלמת והטובה ביותר עבורכם היא להצטרף למרקט פלייס ישראלי!

פלטפורמה שיתופית המציעה אפשרות להקים חנות חינמית על גבי פלטפורמה מובילה ואמינה, שלא מחייבת השקעה בתקציבי שיווק וקידום כאשר לפלטפורמה יש חלק בהצלחה שלכם ומוטיבציה להשקיע בכם, כי היא נהנית מאחוזי מכירות חודשיים בלבד.
בימים אלה של ערבות הדדית ועתות משבר אין ספק שמדובר בדרך הנכונה ביותר לפרוץ קדימה לאונליין וליהנות מתמיכה במערך המכירות לאורך זמן.