תוכן שיווקי


הקשר בין הארגון לעובדים דומה למערכת יחסים זוגית: צריך לטפח ולהשקיע, לחזר, לעשות מאמצים כדי שזה יעבוד. כמו בסיפורי האהבה הגדולים, כדאי לחשוב איך להפתיע ולרגש כל פעם מחדש על מנת שהפרטנר יידע כמה הוא חשוב ויקר ללבכם.

תלושים לחג, מתנות למצטיינים, בונוסים תקופתיים – כל אלה מתנות שוות אבל זמניות. העובדים מצפים להרגיש מוערכים וליהנות לא רק באירועים מיוחדים, אלא ביום יום.

בזוגיות לדוגמא, כל צד בוחר איך להביע הערכה בסגנון שלו – ובארגונים? הטבות לעובדים הן הדרך האולטימטיבית להסב הנאה ולשדרג את האווירה. להראות כמה הארגון דואג לעובד ומפרגן לו על בסיס קבוע ומעבר לזה – לשימור העובד.

הטבות לעובדים זה BASIC

היום זה כבר מובן מאליו שעובדים מקבלים הטבות. מסקר מיוחד שערכה חברת סיבוס בקרב 530 עובדים שכירים במשק הישראלי, במדגם ארצי ומייצג של שכירים בגילאי 22-65, עולה ש-85% מהעובדים מדווחים כי הם מקבלים הטבות שונות ממקום העבודה: בתחום האוכל, העשרה, הרצאות, פעילויות לילדים ועוד.

אז מהן ההטבות המרכזיות ואיך ניתן לשמר עובדים באמצעות מתן הטבות אטרקטיביות בהתאם לתקציב החברה?

נתחיל במה קורה בשוק ומה העובדים מקבלים בפועל: לפי נתונים הסקר, 70% מקבלים הטבות בתחום האוכל, כ-51% העשרה באמצעות הרצאות וכנסים מקצועיים, 21% נהנים מהרצאות בנושא בריאות ואיכות חיים, קייטנות או פעילויות מאורגנות לילדים בזמן חופשות וחגים במערכת החינוך ו-18% מדווחים על השתתפות בהנחות ו/או פעילויות ספורט.

הטבות פופולאריות נוספות הן הרצאות בנושא תזונה נכונה, בדיקות רפואיות כגון בדיקות סקר, ראיה, כירורג שד וכן, תמיכה נפשית על ידי פסיכולוג או תמיכה נפשית אחרת. אפילו חיות המחמד נכנסות למשרד וכ-9% ציינו את ההטבה של אופציה להבאת בעלי חיים למקום העבודה.

ההטבות הרפואיות מהוות פקטור חשוב בתוכנית ההטבות לעובד. כ-37% זוכים לקבל ביטוח רפואי פרטי (מתוכם 17% במימון מלא וכ-20% נהנים מהנחה על הביטוח הפרטי). בנושא זה, יש מי שמקבלים הטבה שהיא תשלום מלא על יום המחלה הראשון.

פעילויות גיבוש הן הטבה נוספת המעצימה את ההנאה של העובדים וכ-76% מהעובדים מספרים שמקום העבודה מקיים עבורם פעילות גיבוש כלשהי, לפחות פעם בשנה. בממוצע נערכות 1.9 פעילויות גיבוש בשנה.

גם החוויה הקולינרית היא חלק בלתי נפרד מההטבות הנפוצות לעובדים. כ-70% מהעובדים מקבלים היום הטבות בתחום האוכל כאשר החלוקה היא – 34% כיבוד נוסף במטבח, 28% ארוחת צהריים באמצעות כרטיס הסעדה או ארוחת צהריים באמצעות חדר אוכל ויש מי שגם נהנים מחיתוך פירות וירקות, ארוחת בוקר, מעדנים וגלידות במקרר, הזמנת אוכל בערבים.

גברים ונשים בוחרים אחרת

כאשר בוחנים את נושא ההעדפה בהטבות על פי חלוקה מגדרית מגלים פערים בין נשים לגברים. בעוד 80% מהגברים מעדיפים סבסוד למופעים, בתי מלון ואטרקציות רק 74% מהנשים מעדיפות הטבה זאת ולעומת זאת, כ-76% מהנשים מעדיפות ביטוח בריאות פרטי בהשוואה ל-65% גברים שבחרו בהטבה זאת. פער נרשם גם בהעדפה המגדרית לפעילויות גיבוש במקום העבודה: 69% גברים לעומת 64% נשים.

מסבסדים ומשאירים את העובדים בארגון

לסיכום, מהסקר עולה שעולם ההטבות לעובדים הוא נושא שדורש ראייה רחבת היקף ותשומת לב ייעודית. עוד עולה כי, הטבות בתחום האוכל הן אלמנט משמעותי במשיכת עובדים לארגון ויכולות להפוך עובדים לשגרירים מרוצים מחוץ לארגון. היתרון הבולט הוא שעם סיבוס ניתן לבחור לעובדים הטבת סבסוד ארוחות וליהנות ממגוון עצום ביותר של מסעדות וחנויות נוחות בפריסה ארצית עבור העובדים והכל לפי התקציב הייחודי והמדיניות הרווחת בכל ארגון. הטבה שיכולה להגדיל באופן משמעותי את שביעות רצונם של העובדים כך שיבחרו בארגון כל יום מחדש.

חברת סיבוס מספקת פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לאלפי עובדי חברות ליהנות ממבצעים והטבות במגוון עצום של רשתות ומסעדות ברחבי הארץ. החברה מספקת שירות ללמעלה מ-2,500 חברות ו-330,000 עובדים במעל ל- 6,200 מסעדות וחנויות נוחות בפריסה ארצית. להתאמת תקציב והצטרפות: לחצו כאן

להתאמת תקציב והצטרפות השאירו פרטים ונחזור אליכם: