מהשקת מוצרים ועד כיסוי המשכנתא, עסקים ואנשים רבים כבר גילו את ההזדמנויות הרבות להצלחה דרך קמפיין גיוס המונים. שיטה המאפשרת לאסוף כסף תוך קביעת יעד המטרה תוך פרק זמן מוגבל. קיימות פלטפורמות שונות המציעות גיוס המונים כאשר המשימה המאתגרת ביותר היא להעלות למודעות את קמפיין הגיוס ולשכנע אנשים לתרום כסף למען הצלחתו.

גיוס זה מתאפשר דרך האינטרנט בעיקר ונועד למיזמים מכל הסוגים כאשר גם המגייס מרוויח וגם המשקיע יכול להרוויח, תלוי בסוג המיזם ומה מבטיחים בעליו ממניות עתידיות במיזם ועד קבלת המוצר עצמו תמורת ההשקעה. אם החלטתם לגייס כסף דרך מימון המונים הטיפים הבאים יעזרו לכם במשימה.

הפלטפורמה קובעת
חשוב לבחור את הפלטפורמה הנכונה ביותר לפי אופי המיזם שלכם. לדוגמא קיקסטארטר נחשבת לאחת הפלטפורמות המובילות בעולם אבל באוריינטציה של מימוש יוזמות בתחום ההמצאות והחידושים ולא תתאים לעמותות.

כלומר, המשקיעים מחפשים תמורה להשקעה. הפלטפורמה גם גובה עמלה מגובה הכספי שנאספו והיא די פשוטה לתפעול רק שחשוב להיות קשובים לכללי הקהילה מהגדרה ברורה של הפרויקט ועד עמידה בלוחות הזמנים. פלטפורמה פופולארית נוספת היא המונים הישראלית המאפשרת מגוון אפשרויות גיוס כולל גיוס בהוראות קבע ובדרכים גמישות אחרות.

חקר שוק ואסטרטגיה להצלחה
לפני שפוצחים בקמפיין גיוס המונים חשוב לבחור את המוצר הנכון או המטרה שתכבוש את דעת הקהל ואכן תשכנע אנשים לתמוך בכם מהבחינה הכספית. בדקו מה חסר בשוק או איזה מענה יצירתי תוכלו לתת, מה מציעים אחרים ואילו מוצרים דומים הצליחו לגייס כסף וכמובן כמה כסף יעלה המיזם, כדי שתדעו כמה כסף לבקש מלכתחילה.

בחרו גם את הקהל היעד האולטימטיבי על מנת שתדעו בדיוק למי לפנות. כדאי גם לקבוע כבר עכשיו תוכנית עסקית ותוכנית שיווק על מנת להראות למשקיעים את מידת הרצינות וכיצד הפרויקט במידה ויצא לדרך יתבסס בזירה העסקית – מי יהיו לקוחות, איך הוא יפעל, באילו שווקים וכדומה.

יחסי ציבור, שיווק והפצה
אפילו בפלטפורמה הנחשקת ביותר, קמפיין גיוס המונים לא מקדם את עצמו וחשוב להשקיע משאבים בקידום. מחקרים הצביעו על כך שסרטון לצורך קידום הקמפיין יעיל במיוחד ומעביר את החוויה והמסר.

תוכלו לערוך סרטון תדמיתי וכן לחשוב באילו מדיומים נוספים להפיץ את בשורת הקמפיין מדף עסקי ייעודי בפייסבוק ועד פרופיל אינסטגרם, פוסטים בלינקדאין ופעילוית בקבוצות עסקיות שונות ברשתות ובאתרי מפתח, כתבות בעיתונים ובתקשורת לקידום הקמפיין ועבודה עם משפיענים שיוכלו לגייס גם את חבריהם לטובת הצלחת הקמפיין. פניית אישית בוואטס אפ או במנסג'ר אף היא יכולה לעשות הבדל משמעותי.

אל תתייאשו! גם אם הפרויקט לא הגיע ליעד, תמיד אפשר לעשות עוד קמפיין ולנסות בתקופה אחרת לרתום משקיעים לטובת העניין. לפעמים זה הטיימינג, שיפצור הרעיון או שינוי התמהיל.