התעוררתם בבוקר ושאלתם את עצמכם: "איך נפרגן לעובדים", אבל בדרך כלל אתם מגלים שכבר מאוחר מדי למצוא פעילות מגבשת או מתנה לחג שיש להזמין מספר חודשים מראש?
הבשורות הטובות הן שעם תוכנית פעולה לא תפספסו אף הטבה ותדעו בדיוק מה הצעד הבא.

תוכניות נועדו להקנות סדר, ארגון וביטחון, מתוכנית עסקית דרך תוכנית שיווק ועד תוכנית הטבות. הזדמנות להסתכל על התמונה השלמה ולבחון האם מדובר בתמהיל הטבות מגוון שפונה לקהלים שונים בתוך הארגון והאם כל ההטבות ביחד עומדות בתקציב הכולל שהוגדר מראש.

תכנית שתאפשר לכם לפקח על לוחות הזמנים, מועדים למימוש ההטבות ושדרוגים שונים לעובדים חדשים, וותיקים, מצטיינים וכדומה.
תוכנית הטבות תחרותית מסייעת לארגונים למשוך מועמדים מבוקשים כאשר מראש ניתן להציג בפניהם את התגמולים האטרקטיביים שמחכים להם במהלך עבודתם בארגון.

שילובים שעושים הבדל
חשוב לייצר תוכנית הטבות אחת שתשלב עולמות תוכן שונים על מנת להעלות את שביעות רצונם של עובדים בעלי מגוון רצונות ותחומי עניין.
חשיבה הטרוגנית זו קריטית במיוחד בארגונים אינטגרטיביים המעסיקים עובדים צעירים ומבוגרים, עובדים המגיעים מרקע שונה וכאשר מדובר בתוכנית הטבות כללית ולא בתוכנית הטבות אינדיווידואלית.

התייחסו מה מעניין עובדים לקבל והתבססו על מחקרים או סקרים פנים ארגוניים, שיהוו עבורכם מצפן לבחירת ההטבות בתמהיל הנכון. קחו בחשבון שרוב הסיכויים שעובדים מבוגרים יותר יתעניינו בהטבות שקשורות לתחום הבריאות ואיכות החיים ועובדים צעירים בפעילויות גיבוש, בידור ופנאי, עובדים שהם הורים לילדים ירצו בוודאי פתרונות לילדים בזמן החופשות מהמסגרות החינוכיות. המטרה היא לגבש תוכנית עם הטבות שונות שכל הטבה תשמח פלח שוק ייעודי בתוך החברה.

הטבות שגרתיות והטבות מחוץ לשגרה
התייחסו בתוכנית ההטבות להטבות יומיומיות שהן חלק בלתי נפרד מהרוטינה במשרד ולהטבות חד פעמיות במהלך השנה, כדי לספק מענה כולל.
יש הבדל בין הטבות של סבסוד אוכל במסעדות שאלה הטבות שניתנות למימוש על בסיס יומיומי ומעלות את הפרודוקטיביות ושביעות הרצון של העובד ממקום העבודה כל יום מחדש ובין הטבות של פעם בשנה, כמו יום גיבוש משפחתי בקיץ. הטבות על בסיס יומי תורמות באופן ישיר לרווחת העובד ויכולות להוות כתמריץ נוסף בעת גיוס/שימור עובדים..

כמובן, שחשוב להתייחס לשני סוגי ההטבות על מנת שהעובדים ייהנו מהטבות קבועות וגם מהטבות מזדמנות: שיהיה להם תמריץ יומיומי וגם תמריץ של משהו לחכות בשבילו במהלך השנה.
בעת גיבוש סט ההטבות התייחסו ללוח שנה – חשבו על הטבות שקשורות לחגים ומועדים כמו מסיבת פורים מיוחדת או מסיבת סוף שנה וגם להטבות שהן נגזרת של מועדים ייחודיים שקשורים לחברה הספציפית שלכם. כמו למשל, אירוע חגיגי ביום השנה להקמתה.

הטבות ספיישל
כדאי להתבסס בתוכנית ההטבות על הטבות נפוצות בתעשייה ובשוק כדי ליישר קו, אבל להציע גם בונוסים או שדרוגים ייחודיים שיבדילו את מקום העבודה שלכם לעומת מקומות עבודה אחרים.
מה לכם יש שלאחרים אין? בין אם זו הטבה שקשורה ל-HAPPY HOUR מושקע במיוחד, עבודה מהבית אחת לשבועיים, שירותי שמרטפות לילדי העובדים או סבסוד ארוחות שניתן למימוש לא רק במסעדות, אלא גם, בחנויות נוחות לדוגמה.

תכנית הטבות איכותית ושלמה תסייע לכם למשוך מועמדים נחשקים ולשמור על שביעות הרצון של העובדים.